Denysa |
Deň Zeme — 22. apríl |
Tričká a šiltovky deťom venovala firma Lieskovec. |
Dnes je Deň Zeme a my oslavujeme. Oslavujeme netradične, bez učebníc a písaniek. Na koberci deti čaká hromada potrebných veci: lano, krepové farebné papiere, kartónová škatuľa, lepiaca pištoľ, slúchadla s mikrofónom od PC, notebook a pripravený obrazový materiál na interaktívnej tabuli ( fotografie povrchu Zeme, satelitné snímky, fotografie s astronautickou tematikou a nainštalovala som si Google Earth. Celé blokové vyučovanie sa nieslo 6 aktivitami, ktoré na seba úzko nadväzujú a gradujú hlavnú myšlienku dňa. 1. aktivita: Začali sme ohlásením sviatku — Dňa Zeme. Ukázali sme si fotografie povrchu Zeme a našu krásavicu sme si poriadne prezreli cez Google Earth. Vyzvŕtali sme si ju, aj priblížili tak, že sme videli našu školu a ukázali si, kde v nej je naša trieda. Potom deti dostali úlohu: vytvoriť pomocou lana a farebných krepových papierov na našom koberci Zem. |
2. aktivita: Pozreli sme si krátke autentické záznamy z letu človeka na mesiac, z návštevy na Mesiaci, z obletu Zeme a vypočuli sme si komunikáciu astronauta a riadiacej stanici na Zemi. Do práce sa potom pustili deti . Úlohou dievčat bolo zo žltého papiera vystrihnúť planéty a hviezdy. Chlapci zostrojovali raketu. Nazvali si ju Guliver. Potom to začalo byť dramatické, lebo sme sledovali let prvého človeka vo vesmíre a jeho rozhovor z pracovníkom stanice. Úlohou kozmonauta bolo popísať, čo vidí a ako sa mu Zem páči. Vystriedali sa všetky deti. Slúchadlá s mikrofónom a notebook v dramatizácii deti povzbudili k tvorivosti. |
3. aktivita: Po prestávke sme si sadli k Zemi a tešili sa z jej krásy. To však dlho netrvalo, lebo deti mali ponosiť na Zem najskôr to, čo dnes už nebudú potrebovať, potom čo nebudú potrebovať , keď budú druháci, potom dospelí .... Najskôr nosili veci priam z roztopaše, keď však bola pred nami riadna hromada a nosiť som začala aj ja a tvorilo sa pred nami doslova smetisko z vecí, ktoré v triede majú deti radi, už im do smiechu nebolo. Nastalo ticho. V tom niektorí začali protestovať a chceli začať veci vyťahovať späť. Nedovolila som im to .... ešte nie. |
4. aktivita: Deti si posadali na sedačku a znova sme si vybrali kozmonauta. Aj teraz mal letieť k Zemi a písať, čo vidí a ako sa cíti. Naozaj bolo zaujímavé toto porovnanie dramatizácií. Už pred nami neležala krásna Zem, ktorá sa nám ešte pred chvíľou tak veľmi páčila. |
5. aktivita: Rozhodli sme sa, že pomôžeme našej Zemi. Deti mohli odoberať veci. Museli však zdôvodniť, čo sa dá urobiť s vecami, keď ich nebudú potrebovať. Dospeli sme k tomu, že šetrným zaobchádzaním môžeme predĺžiť životnosť vecí. Deti samé prišli na to, že nepotrebnú vec môžu darovať mladším súrodencom či kamarátom. Pretože už pokročila hodina, nedostali sme sa k recyklácii a kompostovaniu. |
6. aktivita: Deti si do školy obrázky z časopisov s témou Zeme. Ich úlohou bolo vytvoriť plagát v 3 — 4 členných skupinkách o ochrane Zeme. Práca bola pre nich veľkou skúškou, lebo sa spočiatku sem tam hádali a nevedeli zhodnúť. Každý z detí mal veľké množstvo obrázkov a tak museli robiť veľké kompromisy, kým sa zhodli na výbere. I pár slzičiek padlo, no nakoniec nám vyšli 3 pekné plagáty. Skupinky detí potom svoj plagát odprezentovali. |
Ďakujem Zuzke za to, že si našla čas a prišla nám pomôcť. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|