Zoznam súťažiacich:
Meno | Škola | |
---|---|---|
Iveta Kališová, Mgr | ZŠ s MŠ Dúbrava, Dúbrava, okr. LM | zobraziť |
Mária Mydlova, Mgr | Zs s Ms Jana Amosa Komenskeho, Bratislava | zobraziť |
Miriam Vyparinová, Mgr. | ZŠ s MŠ Plavnica | zobraziť |
Ľubica Bezeková, Mgr. | Pliešovce | zobraziť |
Scarlett Salajová, Mgr. | Základná škola Komenského Námestovo | zobraziť |
Jana Šimončíková, Mgr. | ZŠ s MŠ Bolešov | zobraziť |
Jana Šumichrastová, Mgr. | Základná škola Jelenecká 72, Nitrianske Hrnčiarovce | zobraziť |
Mgr.Zuzana Dendisová | SZŠ Wonderschool, Bratislava | zobraziť |
Mária Peláková,Mgr. | ZŠ Komenského ul.23, Bardejov | zobraziť |
Jana Stnádelová Paedr.Dr | ZŠ Pusté Úľany | zobraziť |
Šalátová Katarína,Mgr. | ZŠ Petra Jilemnického 1035/2, Zvolen | zobraziť |
Sylvia Strámová, Mgr. | ZŠ Severná 21 Moldava nad Bodvou 045 01 | zobraziť |
Meno, priezvisko, titul: | Mária Peláková,Mgr. |
Trieda: | 4.E |
Škola a mesto : | ZŠ Komenského ul.23, Bardejov |
1. Predstavte krátko seba, svojich žiakov, školu: Som učiteľkou na 1. stupni ZŠ 17. rok, ale v školstve pracujem už 32 rokov. „Moju" triedu - 4.E navštevuje 11 žiakov. Je ich tak málo preto, lebo je to trieda intelektovo nadaných detí. Počas 4 rokov školskej dochádzky sme pracovali na mnohých projektoch hlavne v rámci predmetu Obohatenie. V tomto roku sme pracovali s knihou Hrdinovia dejín, ktorá nám poskytla množstvo zaujímavých tém a inšpiráciena naše aktivity. |
|
2. Popíšte formu (spôsob) ako ste využili Hrdinov dejín vo svojom vyučovaní: Témy z knihy sme preberali v súvislosti s učivom v jedotlivých predmetoch v 2-3 hodinových blokoch.Vypracovávali zaujímavé projekty. Napr.v Prírodovede sme zároveň pracovali s textom Prvá človek vo vesmíre, A predsa sa točí.Pri látke o gravitácii sme využili text Prečo kráčame po Zemi. Pri téme o rastlinách nám vyučovanie spestril text Liečiteľ Cyprián.Učivo o bunkách nám doplnil text Základ všetkého je bunka.Rovnako sme využívali jednotlivé témy na hodinách literárnej,výtvarnej,hudobnej výchovy,pracovného vyučovania.Pri príležitosti Dňa Zeme sme pracovali na projekte Najlepší projekt. |
|
3. Popíšte zaujímavý moment z vyučovania Hrdinov dejín (netradičnú aktivitu, zaujímavosť z hodiny, zážitok, kvalitný výstup učiteľa alebo žiakov a pod.) : Medzi najkrajšie projekty patrí Deň Zeme. Navštívili sme náučný chodník v B.Kúpeľoch,kde sme sa dozvedeli veľa o funkcii lesa a ochrane prírody.Navštívili sme úpravňu vody.Ku Dňu matiek sme ušili vlastnéheo medvedíka, vyšili pekné obrázky.Pripravujeme vystúpenie pre Úniu žien.Navštívili sme Hvezdáreň a Planetárium v Prešove, vyrobili si vlastné modely Slnečnej sústavy.Žiačka Ninka spracovmala prezentáciu Svet pod mikroskopom.Liečiteľ Cyprián inšpiroval zas Mareka,ten si pripravil prezentáciu Liečivé rastliny.Pri téme Aby každý mal knihu sme vytvorili vlastnú:Obrázkový slovensko-anglický slovník.Veľmi radi sme čítali rozprávky. Vedieme si svoje čiateľské denníčky a máme vyhlásenú súťaž o najlepšieho čitateľa triedy. Na dramatizáciu sme si vybrali rozprávku od spisovateľky Gabriely Futovej, ktorá k nám prišla aj na besedu.Teraz pracujeme na projekte,ktorý je inšpirovaný príbehom o prvých filmoch.Zatiaľ máme napísaný scenár,nacvičujeme rozhovory jednotlivých postáv z knihy Hrdinovia dejín o svete kedysi a dnes.Chceme vyspovedať žiakov našej školy, čo o nich vedia.Nafilmovaný materiál spracujemea a ako CD si ho podarujeme na konci 4. ročníka.Všetky naše aktivity máme zdokumentované na stránke našej triedy www.mudrlanti.estranky.sk |
|
4. Čo sa Vám na Hrdinoch dejín najviac páčilo: Je to výborná kniha, poskytuje mnoho inšpirácie a materiálu na vyučovanie z rôznych oblastí poznania, rozvíja medzipredmetové vzťahy.Môžeme ju použiť ako samostatnú učebnicu, alebo ako doplnkový materiál k rôznym predmetom. Páčili sa nám aj prezentácie, testy, puzzle a ponuka námetov na ďalšie rozvíjanie tém. Za všetko nech povie postreh : Moja žiačka si na hodinu nedoniesla knihu a celá nešťastná mi oznámila, že jej ju zobrala jej sestra – gymnazistka a nechce jej ju vrátiť, kým si ju neprečíta. |